Kerry Hylton, 33, seorang tukang masak dengan Pengawal Welsh yang digelar 'Paris Hilton' menyaman Tentera untuk diskriminasi kaum.

Desas-desus awal mencadangkan Pribadi Hylton memperoleh nama samaran itu setelah menyumbangkan wig berambut pirang, mata yang dimenangi dan Chihuahua untuk video yang dia buat sendiri memberikan seks oral kepada Pegawai Kanan Pegawai Kanan yang bocor ke atas LAN Angkatan Darat.

Tetapi khabar angin itu segera dibatalkan oleh orang yang tidak bertanggungjawab yang memulakannya.

Sebab sebenar di sebalik nicknaming itu tidak jelas sama sekali, tetapi satu perkara yang kita tahu pasti bahawa Private Hylton mendapati perbandingan 'Paris Hilton' sangat menyinggung, kerana Paris adalah "wanita putih dengan reputasi yang rendah".

Apa yang dia menjadi wanita yang 'putih' ada hubungannya dengannya? Itulah sedikit perkauman itu sendiri, bukankah itu, Private Hylton? Adakah anda lebih suka dibandingkan dengan seorang wanita kulit hitam? Adakah itu lebih baik? Adakah anda mengatakan wanita hitam lebih baik daripada wanita putih? Adakah awak? Adakah anda mengatakan bahawa anda membenci semua orang kulit putih?

Tidak, dia tidak dan, walaupun apa yang dia katakan memang mempunyai sikap perkauman yang agak, berbanding dengan apa yang dia menuduh rakan-rakannya, ulasan Hylton layak diabaikan.

Dia mendakwa bahawa, bersama dengan berbanding dengan anti-christ, dia dipanggil "bodoh" dengan kopling lance kerana dia membantu memunggah ransum dari trak, di Barak Wellington di Birdcage Walk, berhampiran Istana Buckingham, serta dipanggil "bajingan hitam" dan "kemaluan wanita hitam".

Dia juga mendakwa bahawa dia telah dirawat di hospital oleh seorang pegawainya dan, apabila isterinya dan anak-anaknya tinggal di rumah nikah keluarga, kunci di pintu mereka telah berulang-ulang terpaku selama tujuh bulan.

Itulah komitmen terhadap punca itu, walaupun punca itu menjijikkan, buli yang bermotivasi secara perkauman, anda harus memberi kredit di mana kreditnya terhutang.

Hylton berkata:

Ia membuatkan saya merasa sangat berbohong dengan yang demikian. Saya tidak pernah bercakap seperti itu sebelum saya menyertai Tentera British. Rawatan saya dan rawatan keluarga saya telah membawa pulang kepada kami bahawa sebagai keluarga Jamaica hitam kita tidak diterima oleh Tentera British. Saya telah dipaksa untuk mencuba dan berdiri sendiri dengan mengeluh dan membawa prosiding ini.

Hylton, yang membuat £ 22,000 dari jawatannya, menuntut £ 50,000 pampasan daripada Kementerian Pertahanan untuk diskriminasi kaum, gangguan dan penganiayaan.

MoD menafikan segala yang dikatakan Pribadi Hylton dan menentang tuntutan tribunalnya. Jurucakap berkata:

Tentera mempunyai dasar toleransi sifar terhadap perkauman dan mengambil tuduhan rasisme sangat serius.

Kes itu akan didengar pada hari Selasa (6 Mei) dan Paris Hilton belum mengulas tentang apa yang dirasakannya dibandingkan dengan chef Jamaika.

Read More - Tentera 'Paris Hilton' menuntut Tentera ke atas Jibes - Daily Star

Tips Dari Bintang:
Komen: