Apabila Redskins Washington memperoleh bekas defensif Carolina Panthers kembali kepada Josh Norman dalam agensi bebas, langkah itu dipenuhi dengan pelbagai pendapat. Ramai yang berpendapat ia adalah satu langkah yang hebat, dan ia akan menjadikan mereka lebih sukar untuk ditewaskan. Walau bagaimanapun, ramai yang melihatnya sebagai penalti Dan Snyder untuk satu lagi agen percuma nama besar.

Perbelanjaan untuk ejen bebas telah merosot dalam beberapa tahun kebelakangan ini kerana pasukan dijangka melakukan apa sahaja untuk menjadi kompetitif. Lima tahun lalu, kontrak ejen bebas NFL digabungkan lebih daripada $ 1.63 bilion, dengan jaminan $ 159 juta. Musim luar ini telah menyaksikan pasukan melakukan lebih daripada $ 2.15 bilion dan kira-kira $ 917 juta dalam jaminan wang untuk agen percuma.

Kontrak memberi kipas dan media sesuatu untuk dibicarakan dalam beberapa bulan akan datang sehingga kem latihan bermula. Adakah semua gerakan yang dibuat oleh pasukan seperti Jacksonville Jaguars cukup untuk menghidupkan pasukan akhirnya? Atau adakah mereka akan kekal di bahagian bawah laras NFL? Inilah yang menjadikan agensi bebas hebat. Ia datang dengan banyak harapan dan janji, tetapi boleh menyebabkan lebih susah payah.

Di dunia yang sempurna, setiap perjanjian ejen bebas akan berfungsi, tetapi kebanyakannya tidak. Kadang-kadang kecederaan menyebabkan stud menjadi tidak baik, tetapi sering kali mereka tidak berjaya.

Sukar untuk menyalahkan pasukan untuk memilih pemain yang mengecewakan kerana kecederaan. Anda tidak dapat meramalkan sama ada pemain akan terluka. Jadi, demi menyusun senarai beberapa pengambilalihan ejen bebas yang paling mengecewakan dalam sejarah permainan, lelaki yang mengalami kecederaan utama telah dikecualikan.

Seperti setiap senarai yang terbaik atau paling teruk, perkara ini subjektif. Tetapi satu perkara tidak boleh dipertikaikan. Menandatangani sepuluh pemain berikut adalah idea yang mengerikan.

10. Dwayne Bowe, WR, Cleveland Browns: Menandatangani kontrak dua tahun, $ 13 juta dengan $ 9 juta dijamin pada tahun 2015.

Pada satu masa, dia adalah salah satu penerima yang lebih baik dalam liga. Apabila Brown menandatanganinya, mereka mungkin berharap semua yang diperlukan untuk bersinar adalah untuk mendapatkan bola yang dibuang ke arahnya sedikit lagi (Kansas City telah berubah menjadi pasukan pertama dalam beberapa tahun terakhir dengan mereka). Dia akhirnya bermain hanya dalam tujuh perlawanan, menjadikan hanya lima tangkapan selama 53 meter.

Bekas ketua jurulatih Browns, Mike Pettine berkata, dia sering kali meninggalkan senarai pemain aktif kerana dia bukan salah satu daripada empat atau lima penerima terbaik dalam pasukan itu. Apabila anda tidak boleh melancarkan lima teratas Cleveland Browns - dengan baik, ia mungkin masanya untuk menilai semula apa yang anda lakukan.

Andrew Weber / Getty Images

9. Andre Rison, WR, Cleveland Browns: Menandatangani kontrak lima tahun, $ 17 juta dengan bonus menandatangani $ 5 juta pada tahun 1995.

Setelah menonton dia meruntuhkan persaingan untuk Falcons dari 1990-94, Browns merasakan dia layak menjadikan dia penerima bayaran berbayar tertinggi dalam sejarah NFL. Pemilik Browns Art Modell menginginkannya cukup buruk bahawa dia pergi ke beberapa bank untuk menaikkan $ 5 juta itu. Apa yang dia dapat untuk wangnya adalah pemain yang kurang baik yang menghabiskan lebih banyak masa bertarung dengan peminat daripada menangkap pas.

8. Ed Reed, S, Houston Texans: Menandatangani kontrak tiga tahun, $ 15 juta dengan jaminan $ 5 juta sebelum 2013.

Reed akan sentiasa diingat sebagai salah satu safeties terbaik untuk bermain permainan ini. Itulah yang diharapkan oleh orang-orang Texans apabila mereka membuat perjanjian besar untuk menandatanganinya. Dia akhirnya bermain sangat buruk sehingga dia tersentuh untuk Shiloh Keo dalam Minggu Sembilan dan memotong seminggu kemudian.

7. Deion Sanders, DB, Redskins Washington: Menandatangani kontrak tujuh tahun, $ 55 juta dengan $ 8 juta dijamin pada tahun 2000.

"Neon" Deion akan diingati sebagai salah satu yang terbaik untuk memainkan permainan ini, tetapi ketika Redskins menandatangani perjanjian mega pada tahun 2000, dia tidak lagi pemain dominan Washington pemilik Dan Snyder mengira dia mendapat. Selepas satu musim yang tidak bersemangat, Sanders akhirnya menggantungkan tapaknya.

6. Jerry Porter, WR, Jacksonville Jaguars: Menandatangani enam tahun, kontrak $ 30 juta dengan $ 10 juta dijamin pada tahun 2008.

Porter kelihatan seperti penerima yang baik dengan Raiders. Apabila Jaguars menandatangani dia, ada sebab untuk berharap dia mungkin menjadi penerima masa depan No. 1. Dia mengakhiri dengan 11 majlis untuk 181 kilometer dan sentuhan dalam satu-satunya musim dengan pasukan.

5. Matt Flynn, QB, Seattle Seahawks: Menandatangani kontrak tiga tahun, $ 26 juta dengan $ 10 juta dijamin pada tahun 2012.

Selepas permainan yang luar biasa pada akhir musim tetap 2011 untuk Green Bay Packers, dia dilihat sebagai QB yang hebat seterusnya. Apabila kecederaan membuat dia tidak terlibat sepenuhnya dalam kem latihan, Seahawks mendapat perhatian yang baik pada masa depan mereka yang sebenar di Russell Wilson. Flynn akhirnya melemparkan sembilan pas dan menyelesaikan hanya lima untuk $ 10 juta.

4. Javon Walker, WR, Oakland Raiders: Menandatangani enam tahun, $ 55 juta berurusan dengan $ 16 juta dijamin pada tahun 2008.

Sekiranya kontrak ditandatangani selepas musim 2004 yang cemerlang di Green Bay, atau selepas musim 2006 di Denver, tiada siapa yang akan menyalahkan Oakland. Tetapi mereka menandatanganinya selepas kecederaan yang buruk, musim 2007. Apabila dia bermain dalam hanya lapan perlawanan, membuat 15 majlis untuk 196 meter, dan menjaringkan satu gol, satu-satunya orang terkejut ialah pemilik Raiders Al Davis.

3. Andy Levitre, Pengawal, Tennessee Titans: Menandatangani enam tahun, kontrak $ 46.8 juta dengan jaminan $ 16 juta pada tahun 2013.

Pasukan sering sanggup membayar dengan baik untuk pasukan yang menyerang yang baik dalam agensi bebas.The Titans percaya mereka mendapat seseorang yang layak mendapat tawaran wang besar ketika mereka menandatangani Andy Levitre. Dia akhirnya bermain sangat buruk selama dua musim yang boleh diperoleh oleh Tennessee untuknya dalam perdagangan adalah pilihan keenam.

Rob Carr / Getty Images

2. Nnamdi Asomugha, DB, Philadelphia Eagles: Menandatangani kontrak lima tahun, $ 60 juta dengan $ 25 juta dijamin pada tahun 2011.

Semasa waktunya dengan Oakland Raiders, dia dikenali sebagai penutup kejut terbaik dalam permainan. Ramai pasukan cuba menandatanganinya ketika dia menjadi ejen bebas, tetapi Eagles akhirnya menjadi pemenang "bertuah".

Memanggilnya bermain di Philadelphia "dahsyat" adalah murah hati. Dia malas dan tidak berkesan di lapangan, dan tidak pernah cuba menyesuaikan diri dengan rakan sepasukannya. Mereka memberinya dua musim sebelum dia melepaskannya.

1. Albert Haynesworth, DT, Washington Redskins: Menandatangani kontrak tujuh tahun, $ 100 juta dengan $ 41 juta dijamin pada tahun 2009.

Apabila anda menjamin seseorang $ 41 juta, anda mengharapkan dia terkenal kerana membuat pertunjukan besar untuk pasukan. Perkara yang paling mengesankan Haynesworth lakukan dengan Redskins mengambil sepuluh hari dan empat percubaan untuk lulus ujian penyaman semua orang mengambil pada permulaan kem latihan pada tahun 2010. The Redskins akhirnya mendapat hanya 53 tackles dan 6.5 karung dari dia dalam 20 perlawanan sebelum mereka membiarkan dia pergi dua tahun ke dalam kontraknya.

Tips Dari Bintang:
Komen: