Selepas hanya tiga musim di NFL, Derek Carr telah menyesuaikan dirinya sebagai salah satu perempatfinal utama dalam liga. Pada usia 25 tahun, produk Fresno State telah membantu menjadikan Oakland Raiders menjadi pesaing Super Bowl; jauh dari orang-orang yang kalah yang francais telah selama lebih dari satu dekad. Sebagai hasil daripada prestasinya, pasukan itu telah memberi ganjaran kepada quarterback muda dengan kontrak besar.

The Oakland Raiders menandatangani Derek Carr kepada kontrak $ 125 juta minggu lepas, dalam perjanjian yang akan membayar Carr $ 40 juta dalam jaminan wang, dan jaminan kecederaan $ 70 juta pada masa yang ditandatangani. Carr akan berjumlah $ 69 juta sepanjang tiga tahun pertama perjanjian. Kontrak Carr dimuat semula, bermakna dia akan dapat membuat lebih banyak wang dalam dua tahun terakhir perjanjian itu; apabila pasukan itu akan berpindah ke Las Vegas. Nevada tidak mempunyai cukai pendapatan negara, yang bermaksud dia akan dapat membuat lebih banyak wang hasilnya.

(Thearon W. Henderson / Getty Images) Derek

Perjanjian itu memberikan Carr gaji tahunan tertinggi dalam liga, pada $ 25 juta setahun. Andrew Luck sebelum ini memegang gelaran gaji tahunan tertinggi dalam liga pada $ 23.3 juta setahun setelah dia menandatangani kontrak selama enam tahun, $ 140 juta pada musim lepas.

Walaupun Carr kini merupakan pemain berbayar tertinggi dalam liga kerana ia berkaitan dengan gaji tahunan, ia mungkin tidak akan kekal seperti itu terlalu lama. Matthew Stafford, yang akan menjadi ejen bebas yang tidak terhad pada penghujung musim 2018, mungkin akan menandatangani perjanjian besar musim depan yang kemungkinan akan mengagihkan gaji tahunan Carr $ 25 juta. Dan jika Aaron Rodgers meneruskan tahap permainannya yang tinggi, ia tidak akan mengejutkan apabila Packers menandatangani Rodgers kepada perpanjangan kontrak mega pada tahun depan atau lebih.

Tips Dari Bintang:
Komen: