Ia tidak mengambil masa untuk pemain tengah Houston Texans, Deshaun Watson untuk membuat impak. Pemain baru itu melepaskan peluang untuk melepaskan diri dalam permainan NFL yang pertama dan sejak itu memimpin orang-orang Texans untuk kemenangan di atas Cincinnati Bengals dan kecaman yang mendadak sebagai underdogs di bawah dua serangan ke atas New England Patriots.

Sekarang, dia juga melangkah keluar dari padang.

Watson menyumbangkan cek itu dari permainan pertamanya kepada tiga wanita yang bekerja di kafeteria di Stadium NRG, rumah Texans. Wanita-wanita tersebut terutamanya dipengaruhi oleh kerosakan Badai Harvey. Watson, yang mempunyai gaji asas $ 465,000, menulis cek sebanyak $ 27,353.

"Untuk apa yang anda lakukan untuk kami setiap hari dan tidak pernah mengadu, saya sangat menghargai anda semua," kata Watson kepada para wanita, menyerahkan sampul surat yang dibungkus dengan reben. Lihat momen menyentuh di bawah:

"Jika boleh, anda mesti." @ Deshaunwatson memberikan pemeriksaan permainan @NFL pertamanya untuk membantu beberapa wajah yang biasa. #HoustonStrong pic.twitter.com/rwcyGMSRFN

- Houston Texans (@ HoustonTexans) 27 September 2017

Apa yang membuat cerita ini lebih sejuk adalah bahawa Watson berada di hujung menerima sumbangan sedemikian. Ketika Watson masih kecil, Warrick Dunn - tidak asing dengan kebaikan - membina sebuah rumah untuk ibu Watson sebagai bagian dari Habitat for Humanity.

Sekarang dia berada dalam kedudukan untuk membantu memberi kesan kepada orang lain, Watson memanfaatkan peluangnya. The Texans mungkin menemui quarterback yang hebat. Tetapi mereka pasti menemui seorang lelaki yang hebat.

Tips Dari Bintang:
Komen: