Saya selalu kenal orang yang suka melontarkan label itu? Superstar antarabangsa ,? Saya tidak pernah tahu orang yang sebenarnya dibeli ke dalam hyperbole, baik secara kiasan dan harfiah.

Walaupun Shakira berjaya melancarkan tresses dia cukup berambut perang dan menurunkan piawaiannya cukup rendah untuk seketika menangkap perhatian orang awam Amerika? Yang saya rasa diberikan kepadanya? Antarabangsa? status (superstardom akan dibincangkan kemudian) - ia di luar saya bagaimana pada ketika ini dia boleh mendapatkan cek $ 12 juta untuk muncul sebagai jurulatih di The Voice. Ya, bagaimana wanita yang mencari senarai Google teratas yang dia seperti? Kambing ,? ?seekor katak,? dan? Kermit? dibayar untuk mengajar orang lain untuk menyanyi adalah kapitalisme atau kejahilan yang terbaik. Atau mungkin sedikit keduanya.

Saya tidak pasti penyanyi mana yang mahu memilihnya sebagai jurulatih kerana hakikatnya dia tidak dapat menyanyi. Itu adalah melainkan jika Mitt Romney berlaku pada acara itu dan memilihnya dalam usaha terakhir untuk menangkap undi Latino.

Perkara yang membuat saya adalah bahawa suaranya bukanlah yang membuatnya popular; ia adalah kesahihan dan komitmennya untuk menulis muzik sebenar dengan mesej.

Album terobosannya D? Nde Est? N los Ladrones? mempunyai keikhlasan dan tujuan. Lagu tajuk merujuk rasuah di negara asalnya Columbia. Bandingkan sekarang hingga ke mana dia telah kembali untuk menyanyikan lagu-lagu tentang wanita pada prowl sambil memeluk setengah telanjang dalam sangkar.

Jika itu bukan standard emas untuk menjual, saya tidak tahu apa itu. Dan, terus terang, jika dia merasa sedikit disalahgunakan seperti mesin kopi di pejabat, dia hanya menyalahkan dirinya sendiri.

Di suatu tempat di sepanjang garis itu, Shakira kehilangan kelebihan Latinnya dengan memansuhkannya untuk Amerika. Perkara yang menyedihkan adalah bahawa dia bukanlah seorang yang hebat dari seorang superstar di Amerika walaupun sedikit mengalihkan fanbase Latinnya untuk mengejarnya.

Walaupun dia telah menyedari akan adanya kehadirannya dengan pengikut Latinnya, dia nampaknya menyebarkan tipis, terus berusaha mengejar jurang antara apa yang dahulu dan siapa yang berpura-pura menjadi. Inilah sebabnya mengapa dia tidak akan menjadi superstar dalam indera yang paling tepat, kecuali jika kita akan mula menjatuhkan tajuk seperti budak lelaki frat drop rohypnol pada pesta.

Jika kami menggunakan jualan rekod di seluruh dunia sebagai ukuran, dia Dia Wolf tunggal dijual 2 juta salinan. Telefon saya mungkin telah menjual lebih 9.1 juta. Adakah kami bersedia memanggil Carly Rae Jepsen sebagai "superstar antarabangsa"?

Setakat yang dia? Superstardom? pergi ke Amerika, Shakira telah menjual kira-kira 10 juta salinan, satu angka mencerminkan semua album digabungkan. Usher bersama beliau Usher, yang entah bagaimana akan dibayar hampir setengah daripada gaji beliau untuk muncul di pameran, dijual 10 juta salinan di Amerika Syarikat hanya dengan albumnya Pengakuan.

Seseorang mendapatkan wang yang sebanding ialah Britney Spears X-Factor, yang sepatutnya berubah di suatu tempat di sekitar $ 15 juta. Beliau juga telah menjual lebih daripada 100 juta album di seluruh dunia. Ia selamat untuk mengatakan dia seorang bintang antarabangsa.

Seperti Shakira, dia tidak mempunyai suara superstar, tetapi di mana ia berbeza adalah dalam kesahihan. Britney benar kepada akar rednecknya. Mungkin jika Shakira mengecat rambutnya, mengambil gitar, dan kembali bermain muzik yang boleh dibanggakannya, dia boleh menuntut perhatian yang mungkin dia berhak.

Tetapi selagi dia meneruskan peranan ini, Dia akan sentiasa menjadi versi kedua dari sesuatu yang telah kita lihat. Ya, dia bintang. Saya tidak menolaknya. Tetapi saya katakan dia boleh jadi lebih banyak lagi.

Dia mempunyai perhatian Amerika sekarang; dia mempunyai perhatian dunia. Kenapa dia tidak menggunakannya untuk menunjukkan bakatnya yang sebenar, bukan sekadar memburukkan apa yang dia fikir Amerika mahu melihat? Ajarkan dunia sesuatu yang baru. Jadilah yakin dengan kebolehannya sebagai seorang artis dan dorong status quo.

Dia akan berjaya pada The Voice kerana sesuatu yang lebih baik dilihat dari Christina Aguilera pada masa ini, tetapi kerana ia berdiri, Shakira hanya menetapkan diri untuk masa depan yang lebih sederhana berbanding dengan apa yang silingnya mesti.

Kami tahu bahawa pinggul tidak berbohong, jadi dia boleh memilih untuk terus mengguncang mereka dengan sia-sia atau membawa mereka ke jalan yang membawa kepada potensi sebenarnya. Pilihannya adalah pada akhirnya.

Jika dia pergi dengan yang terakhir, mungkin saya bersedia untuk menyertai dalam perbualan yang memanggilnya "superstar antarabangsa."

Tips Dari Bintang:
Komen: